Co nabízíme
Osobám se sluchovým postižením (osoby neslyšící, nedoslýchavé, ohluchlé, osoby s kochleárním implantátem) nabízíme řadu vzdělávacích, zájmových, volnočasových aktivit a sociálně terapeutických činností, např. přednášky, kulturní a společenské akce, sdílení problémů či životní situace klienta s pracovnicí.
Poslání
Posláním je napomáhat celkovému rozvoji osob se sluchovým postižením a k jejich integraci do většinové společnosti prostřednictvím vzdělávacích, zájmových a volnočasových aktivit a socioterapeutických činností, a to jak skupinových, tak individuálních
Hlavní cíl
Podpora klienta v aktivním způsobu života, vytváření podmínek pro vzájemný kontakt s osobami se sluchovým postižením i se slyšící společností.
Dílčí cíl
- zvyšovat vědomosti a dovednosti klientů, které potřebují pro plnohodnotný život;
- rozvíjet komunikační dovednosti;
- podporovat soběstačnost a nezávislost klientů;
- podporovat aktivní trávení volného času.
Komu je tato sociální služba určena?
Cílovou skupinou pro poskytování služby jsou osoby se sluchovým postižením ve věku od 7 let.
Služba není určena:
- osobám pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek;
- osobám, které se chovají agresivně vůči pracovníkům nebo jiným klientům.
Provozní doba ambulantní formy
PO – PÁ 15:00 – 16:00 – ostatní čas dle dohody
PÁ 15:00 – 19:00 – dle programu
Provozní doba terénní formy
PO – ČT 13:00 – 16:00 – dle dohody
PÁ 15:00 – 19:00 – dle programu
Zásady poskytování
- respekt k individuálním odlišnostem;
- respekt volby komunikačního systému;
- podpora soběstačnosti a nezávislosti;
- zachování lidské důstojnosti;
- podpora rozvoje k samostatnosti;
- mlčenlivost.
Forma služby
Terénní – mimo budovu OUN Olomouc na území Olomouckého kraje
Ambulantní – v budově OUN Olomouc
Kapacita
Denní kapacita ambulantní formy: 3 klienti
Denní kapacita terénní formy: 1 klient
Stížnosti
Máte právo podat stížnost, podnět nebo připomínku na kvalitu sociálních služeb.
Jak podat stížnost, připomínku?
a) písemně
- anonymně (bez uvedení jména)
- s uvedením jména
Jak?
- do schránky přání a připomínek, na chodbě u hlavního vchodu OUN
- dopisem na adresu OUN, Jungmannova 972/25, 779 00 Olomouc
- e-mailem na adresu ounol@ounol.cz
- vzkazem zaslaným přes webové stránky www.ounol.cz
b) ústně
- osobně
- přes zástupce, který stížnost vyřídí za Vás
Kde?
- u vedoucího pracovníka
- u sociálního pracovníka
Vyřízení
Do 30 dnů obdržíte písemné vyjádření ke stížnosti. V případě anonymní stížnosti bude vyjádření vyvěšeno 30 dnů v prosklené vitríně v budově OUN, vpravo, za vchodovými dveřmi.
Stále nejste spokojení?
Obraťte se na vedoucího oddělení sociálních služeb Krajského úřadu Olomouckého kraje, Jeremenkova 1191/40A, 779 00 Olomouc nebo na Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 658/39, 602 00 Brno-střed.