Poslání
Poskytnout pomoc pro neodkladné řešení problému v případě ohrožení zdraví nebo života, nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou osoba přechodně nemůže řešit vlastními silami z důvodu komunikační bariéry.
Hlavní cíl
Cílem služby je zmírnit nebo odstranit zátěžovou situaci a rizika z ní plynoucí.
Dílčí cíle:
- zabránění zhoršení situace klienta,
- zabránění vzniku škod,
- vyrovnání příležitostí při vyřizování běžných záležitostí, které nesnesou odkladu,
- přinášet klientům úlevu v jejich situaci.
Komu je sociální služba určena?
Služba je určena osobám se sluchovým postižením ve věku od 15 let
Forma
Terénní – mimo budovu OUN Olomouc na území Olomouckého kraje
Telefonní spojení
Menšová – tel: 777 959 722, Grohmannová – tel: 774 585 225
Jak postupovat:
- kontaktujte pracovníka formou SMS/aplikace WhatsApp,
- sdělte PROBLÉM a POŽADAVEK NA ŘEŠENÍ,
- pracovník vám poskytne radu, jak postupovat nebo zajistí potřebnou pomoc,
- v případě neodkladného řešení je možné objednat tlumočnickou službu, pokud to časové možnosti tlumočníka dovolují.
Zásady poskytování
- rychlé zprostředkování pomoci při ohrožení zdraví nebo života, nebo v jiné obtížné situaci, kdy by mohl problém při odkladu jeho řešení vést ke zhoršení situace dotyčné osoby;
- respekt k individuálním odlišnostem;
- využití všech možných způsobů komunikace;
- respektování volby způsobu řešení nepříznivé situace;
- diskrétnost;
- empatie.
Časová dostupnost
po – pá: 0:00 – 8:00, 18:00 – 23:59
so – ne: 0:00 – 23:59
Kapacita
Denní kapacita – 7 hovorů
Stížnosti
Máte právo podat stížnost, podnět nebo připomínku na kvalitu sociálních služeb.
Jak podat stížnost, připomínku?
a) písemně
- anonymně (bez uvedení jména)
- s uvedením jména
Jak?
- do schránky přání a připomínek, na chodbě u hlavního vchodu OUN
- dopisem na adresu OUN, Jungmannova 972/25, 779 00 Olomouc
- e-mailem na adresu ounol@ounol.cz
- vzkazem zaslaným přes webové stránky www.ounol.cz
b) ústně
- osobně
- přes zástupce, který stížnost vyřídí za Vás
Kde?
- u vedoucího organizace
- u sociálního pracovníka
Vyřízení
Do 30 dnů obdržíte písemné vyjádření ke stížnosti. V případě anonymní stížnosti bude vyjádření vyvěšeno 30 dnů v prosklené vitríně v budově OUN, vpravo, za vchodovými dveřmi.
Stále nejste spokojení?
Obraťte se na vedoucího oddělení sociálních služeb Krajského úřadu Olomouckého kraje, Jeremenkova 1191/40A, 779 00 Olomouc nebo Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 658/39, 602 00 Brno-střed.