Co nabízíme
Osobám se sluchovým postižením (osoby neslyšící, osoby nedoslýchavé, osoby ohluchlé, osoby s kochleárním implantátem) nabízíme poradenství v těchto oblastech:
- orientace v sociálních systémech (dávky pro osoby se zdravotním postižením – příspěvek na zvláštní pomůcku, příspěvek na mobilitu, průkaz osoby se zdravotním postižením atd.)
- informace o kompenzačních pomůckách + prodej baterií do sluchadel
- informace z oblasti vzdělávání.
Komu je tato sociální služba určena?
Služba je určena osobám se sluchovým postižením ve věku od 15 let. Službu mohou využívat také rodiče dětí se sluchovým postižením, od 7 let věku dítěte.
Služba není určena:
- osobám pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek,
- osobám, které se chovají agresivně vůči pracovníkům nebo jiným klientům.
Poslání
Posláním je pomáhat osobám se sluchovým postižením při získávání a zpracování informací, které jsou nezbytné pro vedení plnohodnotného života.
Podpora je poskytována v oblastech orientace v sociálních systémech, vzdělávání a v oblastech kompenzace ztráty sluchu.
Hlavní cíl
Cílem je podpořit osoby se sluchovým postižením při řešení nepříznivé sociální situace vlastními silami tak, aby nedošlo k jejich sociálnímu vyloučení.
Dílčí cíle
- zvýšit vědomosti a dovednosti klientů;
- rozvíjet komunikační dovednosti;
- podporovat soběstačnost a nezávislost klientů;
- podporovat přebírání zodpovědnosti za řešení své situace.
Časová dostupnost ambulantní formy
PO – PÁ 13:00 – 15:00 – ostatní čas dle dohody
Časová dostupnost terénní formy
PO – ČT 8:00 – 16:00 – dle dohody
Zásady poskytování služby
- respektování volby komunikačního systému,
- respektování volby způsobu řešení nepříznivé situace,
- mlčenlivost,
- respekt k individuálním odlišnostem.
Forma služby
Terénní – mimo budovu OUN Olomouc na území Olomouckého kraje
Ambulantní – v budově OUN Olomouc.
Kapacita
Denní kapacita ambulantní formy: počet intervencí (30 min jednání) – 10
Denní kapacita terénní formy: počet intervencí (30 min jednání) – 2
Stížnosti
Máte právo podat stížnost, podnět, připomínku na kvalitu sociálních služeb.
Jak podat stížnost, připomínku?
a) písemně
- anonymně (bez uvedení jména)
- s uvedením jména
Jak?
- do schránky přání a připomínek, na chodbě u hlavního vchodu OUN
- dopisem na adresu OUN, Jungmannova 972/25, 779 00 Olomouc
- e-mailem na adresu ounol@ounol.cz
- vzkazem zaslaným přes webové stránky www.ounol.cz
b) ústně
- osobně
- přes zástupce, který stížnost vyřídí za Vás
Kde?
- u vedoucího organizace
- u sociálního pracovníka
Vyřízení
Do 30 dnů obdržíte písemné vyjádření ke stížnosti. V případě anonymní stížnosti bude vyjádření vyvěšeno 30 dnů v prosklené vitríně v budově OUN, vpravo, za vchodovými dveřmi.
Stále nejste spokojení?
Obraťte se na vedoucího oddělení sociálních služeb Krajského úřadu Olomouckého kraje, Jeremenkova 1191/40A, 779 00 Olomouc nebo na Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 658/39, 602 00 Brno-střed.